خوش آمدید

مرجع گرافیک و کد نویسی

محل نمایش تبلیغات شمامحل نمایش تبلیغات شمامحل نمایش تبلیغات شمامحل نمایش تبلیغات شما

امکانات وب
Code

پر مخاطب ها
Favorite Posts

خبرنامه
NewsLetter

عضویت
Register

نام کاربري :
رمز عبور :

طرز تهیه مرغ سوخاری به با دستور پخت رستوران ها
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 30 دی 1399 - 18:25

مرغ سرخ شده رستورانی که اغلب آن را هوس می کنید، اکنون می توانید به راحتی در خانه درست کنید. دستور العمل آسان و سریع این بخش ازکمونه 95 برای بال مرغ سرخ شده هم خوش مزه می شود.

بنابراین دوستان و خانواده را برای مهمانی به صرف مرغ دعوت کنید و آن ها را با مهارت های آشپزی خود شگفت زده کنید !

بازدید : 293
برچسب‌ها :
نوشیدن چای چه تاثیری بر سلامت مغز دارد؟
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:08

پژوهشگران "دانشگاه ملی سنگاپور" در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند نوشیدن یک فنجان چای در روز نه تنها برای مغز خوب است بلکه از کاهش شناختی ناشی از بالا رفتن سن نیز جلوگیری می‌کند. پژوهشگران “دانشگاه ملی سنگاپور” در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند نوشیدن یک فنجان چای در روز نه تنها برای مغز خوب است بلکه از کاهش شناختی ناشی از بالا رفتن سن نیز جلوگیری می‌کند.پژوهشگران اخیرا دریافته‌اند چای علاوه بر خواص ضد پیری برای مغز نیز مفید است.

 

پژوهشگران اخیرا دریافته‌اند چای علاوه بر خواص ضد پیری برای مغز نیز مفید است. پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور طی این مطالعه حدود ۴۰ فرد بالغ بالای ۶۰ سال را مورد بررسی قرار دادند و از آنها خواستند تا یک سری از آزمایش‌های شناختی را انجام دهند. پس از آن در گام بعدی پژوهشگران مغز داوطلبان را توسط اسکن ام.آر.آی مورد بررسی قرار دادند.

بازدید : 376
برچسب‌ها :
معیارهای ازدواج از دیدگاه یک دکتر روانشناس
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:09

در معیارهای ازدواج توجه به چه خصوصیات رفتاری از همسر مهم است؟

باید در تعیین معیارهای ازدواج فهرستی تهیه کرد که تنها به خصوصیات ظاهری مانند قد و بالا و یا رنگ مو خلاصه نشود. به مواردی مانند تعهد در رابطه، ویژگی‌های شخصیتی، خصوصیات رفتاری و نقاط مشترک مهم مانند زمینه‌های فرهنگی، خانوادگی، اجتماعی و مذهبی باید فکر کرد.

در دوران نامزدی معیارهای ازدواج مانند خصوصیات مطلوب مشترک مانند هوش، اصول اخلاق کاری، صداقت، شوخ طبعی، ثبات، و توانایی برقراری روابط اجتماعی را باید در نظر گرفت. به عقیده روانشناسان، داشتن حداقل چند علاقه مشترک با همسر آینده برای انجام فعالیت‌های مشترک مانند سرگرمی یا علاقه به مسافرت امری ضروری است. 

بازدید : 378
برچسب‌ها :
فال حافظ و آداب آن !
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:09

می شد به جای «دانش و خواسته است نرگس و گل/ که به یک جای نشکفند به هم» این شعر لطیف را از شهید بلخی بخوانیم که: «اگر غم را چو آتش دود بودی / جهان تاریک بودی جاودانه» و به جای «طراز پیرهن زرکش» که دغدغه حفظ لغات هایش همه لذت شعر را کشته بود، یکی دیگر از شعرهای معروف و محبوب حافظ را برایمان انتخاب می کردند. 

شاید آن موقع دیگر نیازی به این توضیحات نبود و ما یاد گرفته بودیم که شعر را برای لذتش می خوانند.

باهمراهی ما در ادامه این مطلب می تواند آشنایی با فال حافظ و فال روزانه و اشعار زیبای حافظ شیرازی که در هنر شعر و گفتار پارسی اشعار او زبان زد هست را بدست آورید.

 

بازدید : 392
برچسب‌ها :
طرز تهیه زولبیا و بامیه
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:10

طرز تهیه زولبیا

در اول نشاسته و ماست را به همراه 20 گرم آرد به خوبی مخلوط می کنیم تا مایع مورد نظر یکدست شود بعد از آن یک قاشق  چایخوری روغن جامد به مایع اضافه می کنیم و بعد از مخلوط کردن کامل گلاب و جوش شیرین و زعفران را به مواد اضافه می کنیم این مواد باید جوری مخلوط و یکدست گردد که قابلیت ریزش از قیف را داشته باشد.

مواد را در قیف ریخته و درون روغن داغ با فرم دهی سرخ می کنیم که بهترین مدت زمان برای آماده شدن زولبیا 10 دقیقه است.

 

بازدید : 387
برچسب‌ها :
کاهش سریع فشار خون بالا در 5 دقیقه به روش چینی ها
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:11

راههای ساده کاهش فشار خون

تقریبا 16 میلیون از آنها ناشناخته باقی میمانند و تشخیص داده نمیشوند؛ مشکل بزرگ این است که ناشناخته ماندن بیماری ، درمان را به مشکل می اندازد، باعث افزایش ریسک حمله ی قلبی ،ضربان قلب و یا بیماری های جدی دیگری میشود به همین دلیل، بالا بردن اطلاعات خود در مورد فشار خون و عواملی که باعث کاهش آن میشوند حائز اهمیت است ؛ در حالی که فشار خون بالا به دلیل مشکلات سلامتی جدی که زندگی فرد را به خطر می اندازد، قابل کنترل نمی باشد ، فشار خون خود را به ثبات برسانید .در این بخش از سلامت نمناک قصد داریم یکی از روش های مشهور چینی ها برای کاهش سریع فشارخون تنها در 5 دقیقه را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه شوید.
 
بازدید : 338
برچسب‌ها :
مرحله به مرحله درست کردن “اکبر جوجه
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:12

طرز تهیه اکبر جوجه

جوجه مرغ را تمیز کنید و از وسط به دو تکه تقسیم کنید .سپس در مقداری نمک ، فلفل ، زعفران و آبلیمو بخوابانید تا به مدت چند ساعت در این محلول بماند. بعد از سپری شدن این زمان در یک تابه ی تقریبا گود مقداری روغن بریزید تا گرم شود.

بعد  جوجه ها را در آن قرار دهید و در تابه را ببندید تا جوجه ها با حرارت کم آب بندازند و پخته شوند و وقتی آب آن بخار شد با همان حرارت ملایم بگذارید دو طرف جوجه ها طلایی رنگ شوند.سپس آنها را از روغن بیرون بیاورید و روی آنها رب انار بریزید تا خوش طعم تر شوند. اکبر جوجه خوشمره و لذیذ را با برنج کته زعفرانی میل کنید و با ریختن مقداری رب انار روی برنج از خوردن این غذای لذیذ لذت ببرید.

 

بازدید : 393
برچسب‌ها :
داروهای خانگی برای درمان سریع خارش واژن
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:13

درمان خارش واژن و نسخه های گیاهی و خانگی برای درمان سریع سوزش و خارش واژن

 

زنان در تمام سنین هر از گاهی از خارش واژن رنج می برند . خارش ، سوزش یا تحریک در ناحیه حساس مانند واژن و فرج می تواند بسیار ناراحت کننده باشد . سوزش و خارش واژن مشکلی است جدی که بایستی درمان شود.

از آنجایی که ناحیه تناسلی می تواند بستر انواع میکروب ها و بیماری های جدی باشد درمان خارش واژن و سوزش را دقیق انجام دهید.در حقیقت خارش واژن (ناحیه تناسلی زنان) مشکلی است که هر خانمی یکبار در عمر ان را تجربه میکند و می داند که این مشکل بسیار سخت و غیرقابل تحمل است.

خارش واژن را به روش های مختلف می توان درمان کرد. سوزش و خارش واژینال یکی از مشکلاتی است که بایستی در درمان آن جدی بود.

این بخش از سلامت نمناک براساس مطالب منتشر شده در ladycarehealth و پیشنهادات متخصصان طب سنتی و گیاهی نسخه های خانگی فوق العاده ای را برای درمان سریع خارش ناحیه تناسلی زنان پیشنهاد می کند.

در میان راههای درمان خارش واژن ما در این بخش از سلامت نمناک به سراغ درمان های خانگی و گیاهی خارش وازن رفته ایم که بی خطر و عوارض هستند.

 

بازدید : 381
برچسب‌ها :
سیاه دانه چیست و ترکیب آن با عسل چه خواصی برای صورت و مو دارد
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:14

سیاه دانه نام گیاهی دارویی و درمانی است که بومی مناطق جنوب و جنوب غربی آسیا است.

سیاه دانه به انگلیسی (Nigella sativa) گیاهی با گل های آبی و سفید است که طول این گیاه به ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر می رسد. میوه سیاه دانه حاوی دانه های سیاهی است که از آن برای ادویه استفاده می شود.

سیاه دانه خواص بسیار زیاد دارویی و درمانی دارد که در ادامه به خواص سیاه دانه برای فشار خون، پوست و مو، درمان بیماری های گوناگون و حتی لاغری با سیاه دانه بیشتر می پردازیم و از ترکیب سیاه دانه با عسل و خواص روغن سیاه دانه بیشتر برایتان می گوییم.

 

بازدید : 407
برچسب‌ها :
درمان میگرن با دارو و عوارض آن
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:15

درمان میگرن چیست؟ چگونه و با چه دارویی رفع می شود؟

میگرن سردرد تپش دار است و می تواند موجب حالت تهوع، استفراغ، نورگریزی و صدا ترسی گردد. ساز و کار دقیق میگرنناشناخته است اما برخی از پزشکان معتقد هستند این بیماری ناشی از اختلال در اعصاب و رگ های خونی رخ میدهد. درمان میگرن

درمان میگرن

ابتلا به این درد می تواند بسیاری از کار های روزانه را به تاخیر بیاندازد و کیفیت زندگی را به شدت کاهش دهد. از همین روی افراد مبتلا به این بیماری سعی در شناخت راهکار هایی دارند که به درمان سریع این بیماری بیانجامد،از این رو در ادامه به معرفی برخی از داروهای میگرن و عوارض آنها میپردازیم.

برخی از این داروها را میتوانید بدون نسخه پزشک تهیه کنید و تعدادی از آنها باید حتما با نسخه پزشک تهیه و استفاده شود.

داروهای بدون نسخه برای درمان میگرن

این داروها عبارتند از:

  • آسپرین
  • استامینوفن، پاراستامول
  • ایبوپروفن
  • سدیم ناپروکسن

بازدید : 408
برچسب‌ها :
خواص ازگیل | سبزیجات
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:15

ازگیل میوه ای خوشمزه با خواص فراوان که خیلی از افراد را وسوسه می کند، در این بخش از سایت آکاایران می خواهیم شما را با خواص ازگیل آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

سم من ((ازگیل )) است !

 سینه را نرم مى کنم

عطش را فرو مى نشانم و ضد صفرا هستم .

ضماد من جوش هاى بدن را از بین مى برد.

از خاک اره چوب من براى جلوگیرى از خونریزى استفاده کنید…

نام ترکى من ازگیل است ، در گیلکى به من کنوس مى گویند. در شناسنامه ایرانى من شهرتم را طبرى (مازندرانى ) و در شناسنامه فرنگیم ژرمانى (آلمانى ) قید کرده اند و در کتب گیاه شناسى قدیم مرا زعرور کبیر دانسته اند و کنوس طبرى خوانده اند

 

بازدید : 314
برچسب‌ها :
عوارض و تاثیرات کامل آمپول استرپتومایسین
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:16

آمپول استرپتومایسین

نام تجارتی :Cidan.Est

رده درمانی:پادزیست

رده فارماکولوژیک:آمینوگلیکوزید

اشکال دارویی:آمپول 1 گرم در ویال

آمپول درمان سل

آمپول استرپتومایسین و کاربرد آن

دارو های هم گروه استرپتومایسین 

Amikacin

Gentamicin

Kanamycin

Neomycin 

 

بازدید : 408
برچسب‌ها :
فوايد و خواص بابونه
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:17

بابونه ضددرد و ضدالتهاب است، باعث آرامش می‌شود، حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن است و غیره. در این مطلب کوتاه فقط برگ کوچکی از این گیاه پرخاصیت را ورق می‌زنیم. لطفاً با ما باشید

بابونه: آرام‌بخش است

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که بابونه برای افرادی که از اضطراب رنج می‌برند مفید است. این گیاه همچنین برای تسکین و رفع گرفتگی عضلات موثر است. از آنجایی که این گیاه خواص مسکنی جزئی دارد به داشتن خواب راحت کمک می‌کند.

روش استفاده: می‌توانید قبل از خواب چند قطره روغن گیاهی بابونه را روی دستمال کاغذی چکانده و بو کنید. یا اینکه چند قطره از آن را در روغن زیتون چکانده و مناطق دردناک مانند گردن، شانه‌ها و غیره را ماساژ دهید. همچنین می‌توانید با گل بابونه جوشانده‌ی غلیظ تهیه کرده و به آب وان اضافه کنید و در آن غوطه‌ور شوید.۲۰ دقیقه دراز کشیدن در این آب باعث ایجاد احساس آرامش عمیق می‌شود. توجه داشته باشید که استفاده از روغن گیاهی بابونه برای خانم‌های باردار و بچه‌های کوچک توصیه نمی‌شود. بابونه ضد التهاب است برای همین می‌تواند باعث تسکین درد مفاصل شود

بازدید : 374
برچسب‌ها :
دلایل ابتلا و درمان‌های سنگ کلیه چیست؟
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:18

بر اساس تحقیقات، به طور میانگین از هر ۲۰ نفر یک نفر در طول زندگی خود دچار سنگ کلیه می‌شود. سنگ کلیه می‌تواند در هر بخشی از دستگاه ادراری، از کلیه‌ها تا مثانه تشکیل شود. غالبا هنگامی که ادرار غلیظ می‌شود، مواد معدنی متبلور شده و به هم می‌چسبند و سنگ کلیه تشکیل می‌شود. سنگ‌هایی که کوچک هستند می‌توانند خودشان دفع شوند که این فرآیند دفع سنگ کلیه می‌تواند بسیار دردناک باشد. تشخیص به موقع این سنگ‌ها احتمال آسیب دائمی به مجاری ادراری و کلیه‌ها را کاهش می‌دهد. گاهی داروهای ضد درد و نوشیدن آب زیاد برای دفع سنگ کلیه کافی است اما در موارد دیگری که سنگ در مجاری ادراری گیر کرده باشد، با عفونت ادراری همراه شود یا عوارض جانبی ایجاد کند، ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد.

اپیدمیولوژی

سنگ کلیه در بین مردان بیش‌تر از زنان دیده می‌شود. بیش‌تر افرادی که به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی هستند. طی چند دهه‌ی گذشته، درصد مبتلایان به سنگ کلیه در ایالات متحده‌ی آمریکا رو به افزایش بوده است که به احتمال زیاد به مشکل همه گیر چاقی مربوط می‌شود.

 

بازدید : 336
برچسب‌ها :
فواید و مضرات هندوانه
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:18

خوردن هندوانه باعث شادابي فرد مي‏ شود و از آنجا كه هندوانه حاوي 92 درصد آب است، آب بدن را به خوبي تأمین مي‏ كندو مصرف این میوه در فصل تابستان بسیار مفید است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشكی تهران، هندوانه گیاهي است یك ساله و یك پایه، ساقه آن خزنده بر روي زمین قرار دارد و برگ‏ هاي آن پهن با بریدگي‏ هاي عمیق مي‏ باشد. میوه هندوانه آبدار و خوشمزه است. نژادهاي مرغوب و متنوعي از آن در نواحي مختلف ایران پرورش مي‏ یابد.

هندوانه داراي ویتامین‏ هاي , A1, B2, B6C, PP, B و پروتئین، فسفر، سدیم، منیزیوم، پتاسیم، آهن، كلسیم و غیره مي‏ باشد. آب هندوانه داراي اسید آمین هاي بنام سیترولین است. بتاكاروتن موجود در هندوانه مي‏تواند 11 درصد از نیاز روزانه بدن را به این ماده مغذي فراهم آورد. هندوانه داراي موادي بنام كاروتن، لیكوپن و نوعي قند به نام مانیتول مي‏ باشد.

 

 

بازدید : 379
برچسب‌ها :
خواص حبوبات جوانه زده برای سلامتی ، فشار خون وکاهش وزن
نویسنده : علی حاتمی سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:19

مصرف جوانه بین مشتاقان سلامتی در سال‌های اخیر محبوب شده است. ادعا می‌شود غلات و حبوبات جوانه زده در مقایسه با نمونه‌های جوانه نزده مواد مغذی بیشتری دارند و بهتر هضم می‌شوند. حتی برخی پژوهش‌ها نتیجه گرفته‌اند که این نوع غلات ممکن است در برابر برخی بیماری‌های خاص و همچنین کمک به کاهش وزن مؤثر باشند.

این مقاله قصد دارد غلات و حبوبات جوانه‌زده را با دقت بیشتری بررسی کند تا مشخص شود این مواد غذایی چه فوایدی برای سلامتی ما دارند.

 

 

غلات و حبوبات جوانه زده چه هستند؟

جوانه زدن یا جوانه‌زنی فرآیند رایجی است که برای بهبود قابلیت هضم و ارزش غذایی انواع دانه‌ها، حبوبات، مغزها و غلات به کار می‌رود.

 

بازدید : 284
برچسب‌ها :
صفحات وب
از دیگر مطالب ما هم دیدن فرمایید!
درباره وب
About Us
آمار سایت
Statistics
آنلاین :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته گذشته :
بازدید ماه گذشته :
بازدید سال گذشته :
کل بازدید :
تعداد کل مطالب : 27
تعداد کل نظرات : 0